Niedawno pisząc o zegarkach Frederique Constant wspominaliśmy, że niebawem dojdzie do powiększenia zakładów produkcyjnych tej firmy o nowe przestrzenie. Dokładnie mowa o 3000 m2 nowej powierzchni, gdzie powstawać będą zegarki tej dynamicznie rozwijającej się grupy.
Rozwój firmy Frederique Constant to efekt działań, które jednoznacznie przyświecały celowi jaki postawili sobie twórcy tego przedsiębiorstwa. Oferowanie zegarków wysokiej jakości, z dodatkowymi funkcjami oraz własnymi mechanizmami, za możliwie przystępne ceny. I tak właśnie jest, zegarki marek tej grupy spełniają założenia Państwa Stas. To musiało zaowocować zainteresowaniem klientów i wypracowaniem silnej pozycji w branży. Taka sytuacja, wsparcie Grupy Citizen, pod której skrzydłami jest teraz Frederique Constant i Alpina, spowodowały, że popyt na zegarki tych marek rośnie, a produkcja musi za tym nadążać.
Założono, że do 2024 roku poziom produkcji wzrośnie do 250 000 zegarków rocznie, co jest znaczącym skokiem z obecnych 160 000 zegarków. Oznacza to także, że dotychczas zagospodarowane 3200 m kwadratowych nie wystarczy. Stąd decyzja o rozbudowie.
Rozbudowując zakład osiągnięto aż 6200 metrów kwadratowych powierzchni.
Genewa, 5 czerwca 2019 r. - Frederique Constant z dumą ogłasza oficjalne otwarcie rozszerzonej siedziby marki w Plan-les-Ouates w Szwajcarii.
Nowy historyczny kamień milowy dla młodej, 30-letniej firmy.
Potrzeba zwiększenia przestrzeni pojawiała się po raz pierwszy już w 2006 roku. Wtedy to właśnie przeniesiono się do obecnego budynku w Plan-les-Ouates. Po jedenastu latach grupa w skład której wchodzą marki Frederique Constant, Alpina Watches i Ateliers de Monaco znów odczuła potrzebę poszerzenia możliwości. Poświęcono dwa lata na budowę dodatkowej powierzchni 3000 m2, dzięki czemu siedziba grupy Frederique Constant urosła do 6200 m2, co umożliwiło całkowitą reorganizację realizacji różnych przestrzeni i procesów produkcyjnych.
Na parterze goście znajdą ekskluzywną przestrzeń dedykowaną, w której będą mieli okazję przejść przez „Manufacture Experience” i odkryć świat oraz historię każdej z marek grupy.
Wśród wielu ekranów i ekspozycji, zwiedzający będą mogli odkryć zabytkowe zegarki, proces produkcji własnych mechanizmów, szczegóły niektórych z najbardziej znanych zegarków, specyficzne funkcje zegarmistrzowskie i wiele innych.
Resztę kondygnacji zajmie nowa stołówka dla pracowników, warsztaty obsługi posprzedażnej, kontrola jakości i połączone z firmą laboratorium.
Na pierwszym piętrze zostanie przegrupowany cały warsztat produkcyjny od T1 do T4, optymalizujący przepływ pracy zegarmistrzowskiej i logistykę. To tam powstawać będą zegarki. Biura, w tym kierownictwo najwyższego szczebla, działy finansów, kadr, marketingu, sprzedaży i administracji, zostaną rozmieszczone na drugim piętrze.
Ogólnym celem jest, jak pisałem wyżej, zwiększenie zdolności produkcyjnych ze 160 000 do 250 000 zegarków rocznie w ciągu najbliższych 5 lat.
Od 2004 roku, kiedy to marka Frederique Constant wprowadziła na rynek swój pierwszy własny mechanizm, pojawiło się w ofercie już 29 mechanizmów określanych dumnie „in-house”. Dzięki rozbudowie i nowym możliwościom firma chce jeszcze bardziej rozwinąć swoje know-how, tworząc więcej mechanizmów zarówno mechanicznych, jak i dla zegarków typu smartwatch, w dziedzinie których grupa jest liderem.
Grupa Frederique Constant jest optymistyczna i kontynuuje wdrażanie strategii skoncentrowanej na sprzedaży, definiując mocne wytyczne dla swoich dwóch flagowych marek: rozszerzenie oferty zegarków luksusowych o szerokiej dostępności dla Frederique Constant, oraz rozwój kluczowych rynków i kanałów dystrybucji przy jednoczesnym rozwoju dla Alpiny (zwłaszcza po wielkim sukcesie smartwatch AlpinerX zaprezentowanych w 2018 r.).
Atelier deMonaco pozostaje ważną marką, w której zegarmistrzowie firmy mogą wprowadzać innowacyjne rozwiązania i tworzyć nowe mechanizmy. To tu będą mogli stosować nowe koncepcje i pomysły jednocześnie, przesuwając granice najwyższych możliwych komplikacji zegarmistrzowskich, które następnie będą mogły zostać zostać przeniesione do powszechniej dostępnych modeli pod markami Frederique Constant i Alpina.
Peter Stas powiedział:
„Frederique Constant produkuje zegarki w sercu Plan-les-Ouates od 2006 roku. Frederique Constant jest pionierem innowacji i doskonałości w szwajcarskim przemyśle zegarków i na całym świecie dzięki pierwszej szwajcarskiej zegarmistrzowskiej kolekcji Smartwatch i kolekcji hybrydowej. Silna tradycja inwestowania w nowe technologie, nowe własne mechanizmy w przystępnych cenach odzwierciedlają zaangażowanie marki w zwiększanie zadowolenia ludzi z luksusu na całym świecie ”.
Niels Eggerding również wyraził swoją opinię, mówiąc:
„Nowy budynek to najnowocześniejszy w branży zegarmistrzowskiej obiekt do montażu, szkolenia i kontroli jakości. Po bardzo szybkim wzroście w ostatnich latach potrzebowaliśmy prawdziwie innowacyjnej przestrzeni roboczej, aby poprawić wydajność. Obecnie łączymy nasze procesy badawczo-rozwojowe, produkcyjne, montażowe i kontroli jakości pod jednym dachem. Oznacza to pełną konsolidację pracy, która pomoże naszym markom stać się jeszcze bardziej produktywnymi i usprawnionymi niż kiedykolwiek wcześniej ”.
Nam, miłośnikom zegarków, a także wszystkim fanom marek należących do grupy Frederique Constant pozostaje liczyć, iż dzięki powiększeniu zakładów produkcyjnych będzie powstawać więcej zegarków wysokiej jakości z własnymi mechanizmami, które będą oferowane w przystępnych cenach.
Wszelkie nowości, recenzje zegarów oraz informacje dotyczące marki Frederique Constant znajdują się zawsze na indywidualnej podstronie marki tu – FREDERIQUE CONSTANT.
Adrian Szewczyk
12:10 14.06.2019Wiadomości
Frederique Constant oficjalnie otwiera nowe zakłady produkcyjne!
REKLAMA
Izochronizm. Impulsy napędowe
Nie tak dawno temu, publikując na naszym portalu materiał na temat izochronizmu układów drgających, co w przypadku mechanicznych zegarów i zegarków dotyczy wahadła i bala ...
Fossil prezentuje: Smartwatch Q
Smartwatch'e, czyli w dosłownym tłumaczenu „mądre-zegarki”, stają się coraz bardziej popularne i coraz chętniej kupowane. Trudno powiedzieć, czy jest to chwilowa moda, cz ...
Krótka historia zegarmistrzostwa i producenci zegarków w aspekcie geograficznym: USA i Niemcy. Część 2
Prowadząc rozważania o historii i strukturze producentów zegarków poza powszechnie znaną Szwajcarią, należy na pewno przedstawić zegarmistrzostwo: amerykańskie, niemiecki ...
Zegarki i biżuteria ratują wynik finansowy grupy VRG, właściciela W.Kruk
Grupa VRG w 2023 r. wypracowała 101,7 mln zł zysku, wobec 92,9 mln zł zysku w roku 2022. Wyniki grupy uratowała marka W.Kruk, sprzedająca m.in. luksusowe zegarki. Druga - ...
Recenzja: Oris ProPilot X Calibre 400 Laser
Marka Oris, w mojej ocenie, jest na etapie rozkwitu. Od dawna firma ta oferuje wiele interesujących zegarków. Skupia się głównie na modelach nurkowych i lotniczych, wśród ...
Ball Roadmaster First Responder. Idealny w niesprzyjających warunkach i nagłych sytuacjach
Ball Roadmaster, to męskie zegarki mechaniczne charakteryzujące się bardzo wysokim poziomem odporności na negatywne czynniki zewnętrzne, w tym upadki. Ale skupienie się n ...
Zegarki tylko i wyłącznie strażackie. William Wood Watches w hołdzie straży pożarnej!
Nawiązując do naszego cyklu artykułów, w których prezentujemy Wam sylwetki producentów wytwarzających zegarki o nieco innym charakterze, przedstawiamy pewną brytyjską mar ...
Cichy luksus w świecie zegarków. Kto wie, ten wie
Anglojęzyczne określenie quiet luxury robi w ostatnim czasie zawrotną karierę. Prawdopodobnie do jego szerszego rozpowszechnienia przyczynił się bardzo popularny (i fakty ...
Victorinox Diver Pro. Nowa, bogata kolekcja zegarków nurkowych
Początki marki Victorinox sięgają 1884 roku, kiedy Karl Elsener otworzył warsztat produkujący noże w miejscowości Ibach. W 1891 roku dostarczył swoje pierwsze, większe za ...
Video recenzja: Tissot T-Touch Connect Sport
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji zegarka T-Touch Connect Sport marki Tissot. Nasz redakcyjny kolega Marcin prezentował ten model niedawno w formie klasycznej recen ...
Zegarki i biżuteria ratują wynik finansowy grupy VRG, właściciela W.Kruk
Grupa VRG w 2023 r. wypracowała 101,7 mln zł zysku, wobec 92,9 mln zł zysku w roku 2022. Wyniki grupy uratowała marka W.Kruk, sprzedająca m.in. luksusowe zegarki. Druga - ...
Renaud Tixier - Monday. Dwóch wizjonerów, jeden nowy, niecodzienny zegarek
Historia powstawania wielkich marek zegarmistrzowskich w prawie stu procentach opiera się na wizji osób marzących o tym, aby stworzone przez nich zegarki zdobiły nadgarst ...