W listopadzie 2022 roku pisaliśmy: po pierwszych trzech kwartałach 2022 roku odzieżowo – jubilerska grupa VRG wypracowała zysk netto w wys. 45,6 mln zł, co oznacza wzrost o 72 proc. w skali roku. Grupa liczy, że ostatnie tygodnie będą dla niej bardzo udane, w czym ma pomóc przedświąteczny szczyt sprzedaży oraz mistrzostwa świata w piłce nożnej (więcej tu: VRG - w oczekiwaniu na rekord). Przewidywania się spełniły - sprzedaż grupy VRG osiągnęła w grudniu 2022 roku wartość 180,7 mln zł, czyli o 4,2 proc. więcej, niż w grudniu 2021 roku. Tym samym spółka zanotowała najwyższą w swojej historii miesięczną sprzedaż - duża w tym zasługa marki W. Kruk i sprzedaży zegarków.
Grupa VRG opublikowała szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży oraz szacunkową marżę ze sprzedaży osiągniętą w grudniu 2022. Z podanych informacji wynika, że sprzedaż grupy VRG osiągnęła w grudniu 2022 wartość 180,7 mln zł, czyli o 4,2 proc. więcej, niż w grudniu 2021 r. Narastająco, w dwunastu miesiącach 2022 r. przychody grupy VRG wyniosły 1,279 mld zł, czyli o 19,6 proc. więcej niż w roku 2021, kiedy sprzedaż wyniosła 1,069 mld zł.
Najwyższa miesięczną sprzedaż w historii
- Tym samym spółka zanotowała najwyższą w swojej historii miesięczną sprzedaż. Również w skali całego roku przychody grupy VRG były rekordowe - podkreśla VRG.
Bardzo dobry miesiąc ma za sobą segment jubilerski grupy, reprezentowany przez sieć salonów W. Kruk. To jeden z największych w Polsce sprzedawców zegarków, w jego ofercie są produkty takich marek jak Rolex, Patek Philippe (jedyny dystrybutor w Polsce), Cartier, Jaeger-LeCoultre, Hublot, Panerai, Chopard, Omega, Tudor, Tag Heuer, Longines, Rado, Tissot, Certina i wiele innych.
Grudzień był tradycyjnie miesiącem wysokich przychodów W. Kruk, który osiągnął w tym czasie sprzedaż o wartości ponad 107,9 mln zł, czyli o 12,5 proc. więcej niż w roku 2021, kiedy sprzedaż segmentu była na poziomie 95,9 mln zł.
W całym roku 2022 r. sprzedaż segmentu jubilerskiego wyniosła 629,6 mln zł, czyli aż 25,8 proc. więcej niż w 2021 r., kiedy sprzedaż była na poziomie 500,3 mln zł.
Sprzedaż w segmencie odzieżowym w grudniu 2022 r. była o 6,1 proc. niższa r/r i miała wartość 72,7 mln zł. Dla przypomnienia, w grudniu 2021 r. segment odzieżowy miał sprzedaż w wys. 77,5 mln zł.
Sprzedaż segmentu odzieżowego w całym 2022 roku była na poziomie 649,9 mln zł, czyli o 14,1 proc. większym niż w roku 2021, kiedy wyniosła 569,6 mln zł. Przypomnijmy, że w skład segmentu odzieżowego VRG wchodzą marki Vistula, Wólczanka, Bytom i Deni Cler.
Wysoka dynamika sprzedaży w segmencie jubilerskim i odzieżowym
– To było dobre zakończenie wymagającego, ale pozytywnego dla VRG roku. Świetnie w otoczeniu niepewności gospodarczej poradził sobie W. Kruk. Cieszy nas grudniowy wzrost sprzedaży r/r w odniesieniu do bardzo dobrego grudnia 2021. W segmencie jubilerskim i odzieżowym obserwowaliśmy wyższą dynamikę sprzedaży w produktach luksusowych, czego potwierdzeniem jest dobry grudniowy wynik naszej odzieżowej marki premium – Deni Cler. W pozostałych markach odzieżowych grudniowe wyniki były pod presją spowolnienia gospodarczego i wyższych już cen – komentuje Janusz Płocica, prezes VRG.
Zdjęcie: Deni Cler Lublin Plaza
Marża grupy w grudniu 2022 wyniosła 55,4 proc. Spółka poprawiła ją w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 0,5 p.p. W całym roku marża grupy wyniosła 54 proc. Kanały online odpowiadały w grudniu za 12,2 proc. sprzedaży, w porównaniu z 14,8 proc. rok wcześniej. Narastająco w ciągu 12 miesięcy 2022 r. grupa VRG zrealizowała w internecie 14,3 proc. sprzedaży.
– Wzrost sprzedaży i marży ogółem w grudniu i całym roku jest powodem do zadowolenia, ale mniejszy udział sprzedaży w kanale online i mniejszy ruch w sklepach stacjonarnych wskazuje, że grudzień 2022 był inny niż w 2021 roku – dodaje Janusz Płocica.
W ciągu roku nieznacznie, bo o 0,7 proc., zmniejszyła się powierzchnia sklepów grupy. Na koniec grudnia 2021 roku wynosiła ona 52,3 tys. m. kwadratowych, a na koniec grudnia 2022 r. wyniosła ona 50,0 tys. m. kw.
Pełne, oficjalne wyniki finansowe za rok 2022 grupa VRG przedstawi prawdopodobnie w kwietniu 2023 r., oczywiście omówimy je szczegółowo.
Więcej najnowszych informacji z branży i świata zegarków tu: Wiadomości branżowe
Jacek Ciepiela
08:50 05.01.2023Wiadomości
Zegarki pomogły grupie VRG, właścicielowi W. Kruk, osiągnąć miesięczny rekord sprzedaży
REKLAMA
„Szafirowe Szkiełko” – kanał YouTube o zegarkach tworzony z pasją!
Świat wokół nas zmienia się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie. Internet stworzył niemal świat „bez granic”, połączył ludzi z różnych kontynentów i stron globu, dzi ...
Sinn - nadgarstek dwu zegarkowy
Apple Watch jest obecnie pewnie jednym z najbardziej pożądanych smart zegarków na rynku. Nic więc dziwnego, że urządzenie to wywołuje zainteresowanie także osób z grona „ ...
Krótka historia zegarmistrzostwa od II Wojny Światowej. Zegarkowy kapitalizm
Zmiany, które w tytule niniejszego opracowania nazwane zostały „zegarkowym kapitalizmem” oczywiście nie były oderwane od zmian gospodarczych w Polsce. Mogły one dojść do ...
Davosa Newton Pilot Rally Chronograph. Sportowa stylistyka z nutką retro
Szwajcarska marka Davosa w ostatnim czasie prezentowała sporo nowych, ciekawych zegarków wykonanych z najwyższą starannością, lecz ukierunkowanych nieco bardziej w stronę ...
Video recenzja: Xicorr Spark GMT Novax Bronze
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji zegarka Spark GMT Novax Bronze marki Xicorr. Nasz redakcyjny kolega Adrian prezentował ten model niedawno w formie klasycznej rece ...
Zieleń nadal modna. Nowa Doxa SUB 200T Sea Emerald Green
Słońce, plaża, drinki z palemką i woda. W ten sposób duża część ludzi wyobraża sobie wakacje. Bez względu na to, czy mowa o rodzimej linii brzegowej, czy egzotycznych kie ...
Drugie życie zegarków – profesjonalna renowacja kopert (cel, przebieg, efekty)
Zegarek to niewielkie, przenośne urządzenie służące do odmierzania upływu czasu, składające się z wielu komponentów. Niewątpliwie najważniejszym z nich jest serce zegarka ...
Montblanc Star Legacy Automatic Date 39 mm Limited Edition. Klasyka zawsze w modzie
Marka Montblanc, mimo stosunkowo młodego wieku w zegarkowym świecie, cały czas udowadnia, że nie pozostaje w tyle względem swoich “starszych” kolegów. W ostatnich latach ...
Victorinox Diver Pro. Nowa, bogata kolekcja zegarków nurkowych
Początki marki Victorinox sięgają 1884 roku, kiedy Karl Elsener otworzył warsztat produkujący noże w miejscowości Ibach. W 1891 roku dostarczył swoje pierwsze, większe za ...
Video recenzja: Tissot T-Touch Connect Sport
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji zegarka T-Touch Connect Sport marki Tissot. Nasz redakcyjny kolega Marcin prezentował ten model niedawno w formie klasycznej recen ...
Zegarki i biżuteria ratują wynik finansowy grupy VRG, właściciela W.Kruk
Grupa VRG w 2023 r. wypracowała 101,7 mln zł zysku, wobec 92,9 mln zł zysku w roku 2022. Wyniki grupy uratowała marka W.Kruk, sprzedająca m.in. luksusowe zegarki. Druga - ...
Renaud Tixier - Monday. Dwóch wizjonerów, jeden nowy, niecodzienny zegarek
Historia powstawania wielkich marek zegarmistrzowskich w prawie stu procentach opiera się na wizji osób marzących o tym, aby stworzone przez nich zegarki zdobiły nadgarst ...